kahwin ??

hari ni aku keluar ikut abang aku dengan tunang dia pegi cari baju kawen diorang .. yang peliknya, aku lak yang excited lebih .. tengok baju semua cantik cantik .. aww ! geramnyeee .. terdiam jugak la abang aku dengan kak yana nak buat pilhan .. kejap nak colour ni , kejap nak colour yang tu pulak .. he, macam macam karenah .. tapi memang betul la orang cakap, nak kawen bukan SENANG .. banyak benda nak fikir .. memang aku x nafikan .. if betul betul dah bersedia , baru lah boleh bagi komitmen untuk melangkah ke alam perkahwinan .. macam aku ni memang tak ada langsung ke arah tu . hee.. jangan kate duit je xde, calon pon entah sape sape, tak jumpa lagi .. dalam hati rasa rasa macam dah tertarik dengan seseorang , tapiiii .. biar lah.. malas nak layan perasaan ni sangat sebenarnya .. nanti diri sendiri yang merana dek kecewa .. huhu .. lagipun kalaw bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi .. tak ke malu aku nanti .. betol x ? =) tapi kalau berbunyi , alangkah bahagia rasa dihati .. kihkih =p haish~ melalut dah aku ni.. 

akhirnya petang tadi dapat gak abang aku decide n pilih baju yang sesuai masa majlis dia nanti .. tema colour krim+hijau .. cantek ouh ! aku suka hijau, so apa apa hijau aku mesti sokong .. hee .. actually aku dah berangan lama dah nak pakai serba hijau masa aku kawen satu ari nanti .. tapi, takpe la.. abang punya pasal kan, aku pilih colour lain nanti.. sape tahu nanti time aku nak kawen lagi banyak pilihan baju yang cantik cantik kan .. sabar echa , sabar ! ~ hikhik.. 
***************************************


aku suka sangat dengan ayat kat atas ni sebenarnya .. tapi bagi diri aku sendiri la kan, " i love you " dan " i miss you " sebenarnya tetap ditunggu-tunggu oleh kita orang-orang perempuan, tipu la kalau cakap x tunggu kan .. sebabnya kita yang perempuan ni mahukan perhatian dari sang jejaka .. cuma apa yang diharapkan ialah pengucapan kata-kata  " i love you " dan  " i miss you " tu biarlah terbukti dengan " aku terima nikahnya " .. baru lah dikatakan seseorang tu ikhlas dalam perhubungan yang terjalin .. jangan tahu nak berjanji je, buktikan yang anda sememangnya ikhlas dan jujur .. berjanji bukan sekadar di mulut je, tapi mesti dibuktikan dengan perbuatan .. fikir-fikir kan lah ye .. =) selamat beramal ~


No comments: