i'm not okay ..

.. hye peeps ! hari ni aku tak rasa aku okay dan aku sememangnya sedang tidak okay . ahh ! susah aku  nak gambarkan perasaan ketika ni . mood seratus peratus jatuh gedebuk yang membuatkan aku sendiri tak faham apa sebab musababnya . buat itu tak kena , buat ini tak kena . kadangkala , aku terasa macam tak ada perasaan langsung . pecaya tak ? macam gila je kan alasan aku . tapi ini lah yang aku tengah rasa sekarang . kadangkala jugak , tibatiba aku rasa macam nak menangis sepuasnya , arghh ! aku benci berperasaan macam ni . mungkin ke disebabkan kesihatan aku yang masih terganggu ? demam , batuk , selsema ? memang dah nak masuk 2 minggu kesihatan aku still macam ni . atau mungkin aku terlalu letih memandangkan exam baru je habis , otak asyik berfikir itu dan ini , dengan keadaan kesihatan yang sangat tidak selesa . ahh ! semuanya MUNGKIN . kenapa mesti mungkin ? nampak sangat aku sendiri pun x dapat nak menggambarkan diri aku ni macam mana sekarang . aku letih macam ni . aku yang selalunya terlalu addicted dengan facebook , malam ni tibatiba tak berminat langsung nak login . yang aku mampu buat , duduk terperap dalam bilik , dengar lagu , termenung , sampai la aku terfikir untuk mencoret sesuatu dekat blog ni . 


sememangnya bila aku rasa aku nak luahkan something , blog ni la tempatnya . kalaw tidak , pada siapa lagi aku nak luahkan . aku bukan jenis orang yang menunjukkan yang aku tak okay bila aku rasa aku tak okay . aku ni la orang yang terlalu memendam perasaan . ya , itulah aku . aku lebih banyak berdiam diri , duduk dalam bilik , menangis sorang-sorang , tanpa ada sorang pun yang tahu atau nampak keadaan aku . aku tak kuat . aku insan yang lemah yang hanya taw menangis bila rasa tak okay . 

**tatkala aku tengah menangis , benda yang lepas terimbau kembali . memang perkara tu aku takkan dapat lupa sampai bilabila pun . apakan daya , aku pun macam manusia lain . manusia yang ada kisah silam . manusia yang pernah kecewa dan dikecewakan . manusia yang buat salah . manusia yang benar-benar rasa bersalah . segala jenis manusia la . kalau nak di senaraikan memang x cukup satu malam ni . 


" real girls aren't perfect " ya . memang betul pun . seorang perempuan sebenar adalah perempuan yang sedar dirinya tidak sempurna . tapi , " perfect girls aren't real " ha , yang ini pun tak boleh jugak . tak perlu berlakon untuk jadi yang sempurna . lakonan hanya akan membawa kejatuhan pada akhirnya . bukan perempuan je , memang tak ada manusia yang sempurna pun dalam dunia ni baik lelaki mahu pun perempuan . setuju tak ? setiap orang ada kelemahan dan kelebihan tersendiri . begitu jugak aku . aku bukan seorang yang sempurna . aku sedar aku banyak kelemahan . namun , untuk aku berubah menjadi yang sempurna , memerlukan sokongan dari banyak pihak . tapi , aku tak mampu meraih sokongan . aku hanya berserah pada yang satu . hanya DIA yang memahami jiwa dan perasaan aku . hanya pada DIA aku mampu berdoa , meminta diberi petunjuk untuk terus lalui segala kepahitan yang aku rasa . hanya pada DIA aku mampu bergantung , mengadu segalanya walaupun aku tahu aku banyak tinggalkan segala suruhanNya  =(  


**meski ku rapuh , dalam langkah
kadang tak setia , kepada Mu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah pada Mu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintai Mu
dalam dada ku harap jua
dirimu yang bertakhta**

(opick - rapuh)


aku cuba untuk mengubah kehidupan aku ke arah yang lebih diredhai oleh Nya . setiap manusia mampu berubah . ramadhan tahun ni akan aku gagahkan jugak langkah kaki ni untuk pergi sama-sama bertarawih . insya'allah , dengan izinNya . aku pasti BOLEH ! ~~



No comments: